Waarom worden er nooit homo's in reclame afgebeeld? Wat is de positie van homo's die bij de media werken? Hoeveel aandacht geven de media aan homoseksualiteit? Aan welke onderwerpen zouden de media aandacht moeten schenken?
Over deze en andere vragen werd door omroepmedewerkers, journalisten en vrouwen en mannen uit de homobeweging van gedachten gewisseld. Dit gebeurde op de studiedag Homoseksualiteit en de Media, die op 26 januari 1985 in Utrecht georganiseerd werd door de Stichting Homo RTV Urania in samenwerking met Homostudies Utrecht.
In dit boek staan verslagen van de workshops op de studiedag en de reacties in de pers, en verder artikelen over de bereidheid van de programmaleiders van de omroepen om iets aan homoseksu- aliteit te doen, de bereidheid van de Nederlandse pers om iets aan homoseksualiteit te doen, een enquête over Homonos, een onderzoek onder de lezers van het lesbisch- en homoblad Sek en een uitgebreid artikel over de geschiedenis, omvang en het bereik van de Nederlandse homobladen.
De volgende extensies worden ondersteund: png, jpeg, jpg, gif, txt, csv, pdf, doc, docx, rtf, xls, xlsx, ppt, pptx, odt, ods, eps.